-->
La nostra manera de treballar es basa fonamentalment en:
a) Unes bases teòriques que la fonamenten:
- la teoria constructivista
- l'aprenentatge significatiu
- la perspectiva del coneixement globalitzat i relacional
- l'escola inclusiva
b) La LOMQUE i les competències bàsiques.
c) L'infant com a principal protagonista del seu aprenentatge.
d) La diversitat.
Partint d'aquesta base teòrica a les nostres aules treballem unes situacions d'aprenentatge comuns que s'inicien a Educació Infantil i acaben al darrer curs de primària.
- Projectes de treball
- Lectura
- Jocs matemàtics
- Tallers i ambients (EI)
- Filosofia 3/18
- Notícia
- Rutines
Tenim molt en compte els materials d'aprenentatge i les noves tecnologies. Hem optat per no tenir cap llibre de text prescriptiu a cap nivell educatiu, sinó a disposar d'un ventall ampli de materials d'aprenentatge diversos i variats (llibres de consulta, recursos de la xarxa, jocs didàctics...) amb diversos punts de vista i amb tipus de llenguatge diferent (escrit, visual, plàstic...). Tot aquest material estarà a l'abast de tots els alumnes per al treball quotidià.
Creim que és important tenir a l'abast dels infants una eina com és Internet on hi poden trobar molta informació i que poc a poc l'han d'anar aprenent a gestionar, per això cada aula disposa com a mínim d'un ordinador.
La organització de l'espai i del tempsés flexible. En els nostres horaris només apareixen les matèries donades per especialistes, ja que aquestes estan sotmeses a un horari concret. Aquestes són les següents: educació física, música i anglès. Per altra banda, les matèries com matemàtiques, medi i llengua queden englobades dins les situacions d'aprenentatge que treballam a nivell d'escola.
El paper del mestre és molt important. En el dia a dia el mestre escolta, orienta, estimula, guia les recerques i descobertes, fomenta el diàleg, la creativitat i l'adquisició de l'esperit crític, dóna suport i ofereix models i reptes. El mestre acompanya els alumnes en el seu camí del coneixement i ha de posar al seu abast els mitjans perquè aquest pugui anar progressant en el seu aprenentatge.
La relació escola-família és un deure i un dret que té tota la comunitat educativa. Volem que tots – alumnes, famílies, personal docent i no docent- sentin que formen part activa de l'escola. La col·laboració de la família en el procés d'aprenentatge és molt important per arribar a l'èxit escolar.